Followers

12 March 2012

Tudung? Actually is not Enough !




Salam perpaduan, salam seagama !



Hari nih gua terdetik dekat hulu hati nak berkongsi ilmu dengan lu orang semua...lepas je baca blog bakal bini gua yang bukak topik pasal hijab..gua terus dalam ilham nak buat post pasal hijab jugak...sebab gua tahu..ada di kalangan awek-awek kat luar sana yang confuse antara hijab dengan aurat....so jom kita berkongsi ilmu...



okey....



Mengikut pemerhatian gua...memang gua admit...gadis-gadis sekarang ramai yang berubah image...dari freehari..kepada gadis bertudung...thats nice actually..thats good for you..gua tompang bangga...sama macam bakal bini gua...dulu tak pakai tudung...tapi sekarang dah berubah ke arah islamic...sejuk hati gua bila nengok nya...boyfriend mana tak sejuk mata bila tenguk awek die bertudung?!!..ye tak ?!



Tapi yang gua agak pelik sekarang nih..lu orang perempuan, masih tak paham lagi tentang aurat dengan berhijab...menyarungkan hijab kat kepala masih belum complete jika lu orang semua memakai baju baby T or bakai jeans ketat sampai nampak G-spot...kalau gini cara lu orang menutup aurat..memang lu orang kena tepuk dahi !...dengan tukul !....






Gua rasa..ada banyak baju kat luar sana yang cantik...tutup lengan...fashionable...antara nak dengan tak nak je...gua yakin..kalau lu orang pakai baju yang menutup aurat dan berhijab dengan menutup dada...gua berani bet dengan lu orang semua..lu orang akan nampak nice and cantik gila !..gua berani bet !...zaman la nih..nak shoping baju yang tutup segala aurat pun, boleh usha kat internet je..Google...macam yang gua cakap tadi..antara nak dengan tak nak je...



Tapi lu orang kena ingat...kalau dah pandai tutup aurat...perangai pun kena pandai jaga jugak...nih dok duduk terkangkang..gelak serupa setan...raba-raba dengan boyfriend dekat mall...apa jadah kan?!...



Nak buat dosa nih memang senang...so lu orang semua...memandangkan lu orang semua dah besar panjang..pandai-pandai la pikir..lu orang tuh perempuan...yang menanggung dosa, bapak lu orang..kalau lu orang dah kahwin..yang menanggungnya laki korang...soo pandai-pandai pikir la nyee...



sekian..salam

No comments:

KriTikan PeDas

Grab This