Followers

15 March 2012

Mom, Dad, Give Me Some Space to be a Men !



Kadang-kadang...anak lelaki macam gua nih..memberontak..sebab nak cuba hidup berdikari..tapi ada sesetengah mak ayah..yang tak memahami kehendak anak mereka..sebab mereka kurang mempercayai anak mereka untuk hidup berdikari..that's why banyak terjadi..lelaki malaysia dekat luar sana..masih bergantung harap dekat mak ayah walaupun umur dah tahap monopos...




Gua tak nak kasi contoh jauh-jauh..gua kasi contoh diri gua sendiri...






Masa gua darjah 6...gua dah start keja...sumpah gua tak tipu..gua kerja parking time tuh...parking berdepan dengan pasar pudu...time tuh gua darjah enam okey !...12 tahun..masih belum baligh lagi gua rasa...tapi hati gua kuat nak kerja jugak..nak merasa pegang duit sendiri..sebab nanti nak shoping dekat Toy'r Us, tak de lah kena hentak-hentak kaki sebab nak pau dekat mak ayah..ye tak...






Tapi mak ayah gua tak kasi..gua berkeras jugak...gua nih jenis bangang sikit..kalau gua kata NAK...takde sapa boleh larang...gua paham mak ayah gua tak kasi kerja..sebab gua muda bergetah lagi time tuh..and meby dorang risau keselamatan gua..tapi alhamdullilah..usaha gua bertegang urat melawan cakap mak ayah gua..gua berjaya kerja and cari duit sendiri..dan gua dapat rasa beban cari duit sendiri..atlest gua paham susah payah makbapak gua carik rezeki tok kami tiga adik bradik yang makan serupa beruang nih..








Lepas SPM pulak...gua carik keja partime...sama case die..mak bapak gua tak kasi kerja..takut nanti gua pegang duit banyak-banyak...gua dah malas nak sambung study...Tapi tuh hanya perasan was-was makbapak gua je..sedangkan..gua berkerja sebab nak tolong dorang...makbapak gua tak kerja hebat macam makayah lu orang...nak kena tanggung adik abang gua lagi..so macam biasa..gua berkeras nak kerja jugak..dan alhamdulliah...lepas je SPM..gua memang tak makan duit mak pak gua...






Dan sampai la sekarang nih...gua tak pernah guna duit mak pak gua...gua rasa..kalau dulu gua tak kerja..tak merasa susah payah carik rezeki..mesti gua jadi seorang lelaki tak guna..dok menyusahkan makbapak walaupun umur dah boleh buat anak...






Gua nak sarankan mak bapak kat luar sana..kalau ada anak lelaki..yang cuba nak berdikari...biarkan...biar dorang rasa...jangan takut kalau anak tuh terjatuh...sebab lama-lama..dia akan pandai bangun sendiri..sampai bila makbapak nak manja kan anak kan?..tak kan lah dah kawin nanti pun..still nak harapkan makbapak..malu weehhh..malu !!...anak lelaki berumur lebih 21 tahun..still harapkan duit mak bapak..memang malu !!!....sumpah !!!...






gua malas nak sembang panjang dekat sini..kang ada pulak mulut longkang kata gua lagak hero pulak...tapi hakikatnya..gua memang HERO !!!






chaw~




p.s: semalam anniversary makbapak gua...gua doakan semoga berbahgia sampai ke anak cucu... *ececeh..macam wish pegantin baru pulak !

 p.s: owh..gua nak kasi tahu jugak..kerja paling gua suka..time jual nasi lemak dengan arwah nenek gua...memang syok..satu kampung kenal !!!
 

No comments:

KriTikan PeDas

Grab This