Followers

03 January 2011

Kakak Koperasi PTSB Bapak Poyo. Kau Ingat Kau Cun?!!. Dem !!






di dalam koperasi......


aku: waaahhhh...laparnya...nak beli air kotak,cekedis serta roti laaa....perut pula sudah berbunyi keroncong...(bisik hati ku sambil merembat sekeping roti-apa-ke-nama-tah)


semasa di kauter.... 

aku:  Berapa semua kak??...(sambil buat muka yang ceria dan melemparkan senyuman yang menawan)

akak-bajet-cun: (dia tunjuk belakang roti)..kau nampak nih..dah expired dah roti nih...(sambil buat muka yang mintak kaki)

aku: owh...tak perasan...(aku dah laparkan..soo aku membeli tanpa tengok expired roti tuh dulu...alaa korang pun kalau shoping mana ada nak tengok-tengok expired semua...main rembat je..tah-tah logo halal pun korang tak usha..kan)

akak-bajet-cun: kau letak balik roti nih kat rak dia..(sambil memuncungkan mulut ke arah rak roti yang tersergam indah)

aku: aik??...dah expired pon nak kena letak kat rak??..(aku menujukan soalan ke arah akak tuh...sebab roti yang dah expired tuh baik punya dia letak kat rak )

akak-bajet-cun: (dia ulang lagi dengan suara yang mintak carut)....kau letak balik roti nih kat rak tuh !!.....

aku: fuck off punya akak-bajet-cun...kalau orang lain terbeli roti nih..pastuh dia makan..pastuh kena cirit..pastuh mati..sapa nak jawap??..sapa nak bayar duit PTPTN dia nanti??....(bisik hati aku...takut aku nak sound akak tuh..kang dia lesing aku..apa pun tak dapat)

aku pun letak la roti tuh kat tempat asal balik dengan muka begis....The End.....






kalau melayu yang meniaga..kebanyakkan memang macam nih..senyum pun tidak...cakap terima kasih pun susah...dorang lagi mengharapkan pelanggan yang cakap terima kasih kat dia..tuh sebab melayu susah nak maju dalam perniagaan..korang tengok bangsa lain...layan customer 1st class....melayu melayu...hu !!!


aku bukan nak menghina memaki bangsa aku sendiri..tapi......humm~...cakap banyak-banyak pun tak guna..sebab hati aku tengah berdendam dengan akak kat koperasi tuh..tengok ar..esok aku bakar satu koperasi..padan muka korang..tapi lepas nih aku nak shoping cekedis kat mana??..arrgghhh..lantak !!....aku sanggup tak makan cekedis...huh !!...

Tamat....

9 comments:

Marhaen Kacak said...

perghh...ko memang murni la cipot... kalau aku dah sound tepet kat akak bajet cun ni...hahaha....

mendidih lak aku dengar citer ko ni..kekeke

Emma Zaraa said...

kakak gemok 2 ke?

CiPoT CeDoT said...

hati aku suci dowh..berat hati aku nak maki2 orang nih..lagi2 kaum perempuan..kang hilang macho..akhaz...

sELipAr_biRu said...

gaduh dgn laki kot

CiPoT CeDoT said...

x mungkin..sbb dengar cita dia belom kawin lagi..mungkin dia ada masalah hormon kot...hokhok...

sELipAr_biRu said...

dia kne tggl dgn pakwe la tu..

CiPoT CeDoT said...

ye la kot..tp beragak laa...aku customer kot..kang aku x beli kat kedai dia kang..padan muka...

sELipAr_biRu said...

dia bukan ahli nujum.. sbb tu xbleh nk agak2 ni

CiPoT CeDoT said...

aik??..mcm tuh pulak??..akhaz..

KriTikan PeDas

Grab This