Followers

20 November 2010

Ditampar Bapa Sendiri Hanya Kerana Ingin Memakai Tudung





dengarkan rintihan seorang hamba allah....


ceritanya begini....


Aku mengeliat sepuas puasnya. Nasib baik takder siapa nampak cara aku mengeliat. Mahu jatuh saham aku huhu.

Tiba tiba aku teringat kisah semalam. Airmata terus berlinang. Terasa amat sayu dan sedih. Salah ke kalau aku nak pakai tudung? Naper abah tak benarkan? Buat pengetahuan korang, bapak aku ni jenis orang yang sibuk giler. Businessman yang sentiasa sibuk. Mak aku dah takder. Meninggal dunia lama dah. Sedih sangat sangat.

Dari jendela, kelihatan cahaya matahari mula menjeluskan diri ke celah celah langsir tingkap. Jam dah 11:00 pagi. Perut lapar.

Aku bangun capai tuala, masuk bilek mandi.

Lepas mandi, aku belek belek tubuhku pada cermin. Alangkah lebih cantik kalau aku bertudung. Aku nekad! Aku akan protes habis habisan kalau bapa aku tak nak juga bagi pakai tudung. Aku sanggup lari dari rumah. Demi kebaikan yang aku pilih. Lantak la dengan ahli keluarga aku yang lain lain. Semuanya tak nak pakai tudung! Tapi aku nak!!!!

Aku turun ke bawah. Baru jea nak buka tudung saji atas meja, terdengar bunyi kereta masuk garaj. Aku jenguk melalui tingkap dan nampak bapa aku balik. Aikkkk, apahal bapa balik awal ni???

Dalam masa yang sama, aku rasa inilah masa yang terbaik untuk desak bapa aku benarkan aku pakai tudung. Now or never!

Bila bapa aku buka jea pintu, aku bersalam dengannya dan tanpa lengahkan masa, aku kata, ""Daddy, cheq nak pakai tudung. Cheq nak!"

Bapak aku terus jegil sebesar besarnya. Macam ada api keluar! Pangggggggggggggggg ggg... Bapa aku hayun penampar ke muka aku! Tersepok aku di celah set sofa.

"Aduhhhhhhhhhhhhhhh hhhh....sampai hati daddy! Cheq tau la daddy rasa malu kalau cheq pakai tudung. Salah ke kalau cheq nak tutup aurat cheq? Kalau adik dan abg tak nak...."

Pangggggggggggggggg gggg....! Daddy labuh pelempang ke muka aku sekali lagi sebelum aku abis bercakap.

"Hang jangan nak bagi aku malu naaaa! Hang jangan nak buat pasai! Hang nak pakai tudung buat apa??? Dah 100 kali aku habaq, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG!!! Tu la, bila time kelas agama, hang ponteng! Nama hang aku boh "Razali", tup tup lekat jadi ZAZA sahaja! Memang la dalam rumah ni semuanya tak bertudung sebab adik hang tu lelaki! Abang hang pun lelaki jugak!".

Aku yang tersepuk celah sofa, terus menangis terkedu kedu. Dah la sakit kena tampar, kena pelempang. Tudung pun tak dapat jugak.

SALAH KAH AKU? SALAH KAH AKUUUUUUUU! OOOOO tidakkkkkkkkkkkkk!




-.-"

7 comments:

cik tomyam said...

kah kah kah. ciput ciput. memang impossible la kan? kan?

CiPoT CeDoT said...

impossible??..
hekhekhek....
sedih kan crita nih...
akhaz...

zati-zt said...

haha..
dah agak da..
xpyh la pkai tudung..
dah molek da gitu..
:D

Dark Half said...

kekeke... patut la teringin sgt nak pakai tudung

aku penah je tgk lelaki pakai tudung kat tempat awam - dia jual tudung xpress kat jln TAR..series taktik yg berkesan. sape yg x pelik tetiba abg misai pakai tudung

CiPoT CeDoT said...

zati,
hekhekhek...
^.^


dark Half,
ye ye...
aku pernah tengok gak...
cute oh...
pakai tudung tp bermisai..
memang gayo arr..
hekhekhek...
ko bila lagi nak pakai 2dung..
hekhekhek....

apezs shah said...

hahaha pernah baca kesah nie..
mmg laa salah... adehs..

saya ade tag award utk kamu.
singgah nanti yea.

CiPoT CeDoT said...

apez,
owh...ok3..
cipot terjah sekarang...
akhaz...

KriTikan PeDas

Grab This