Followers

25 November 2010

Bila Ustaz Bagi Ceramah Tak Study Abis

assalammuaikum dan salah ukhwah kepada semua pembaca...(peeeewwiiittttt)


hari nih aku nak tunjuk sikit kat korang video yang aku ciplak dari Youtube...nih video ceramah dekat masjid atau surau yang aku sendir tak tahu kat mana...Ustaz yang menceramah pun aku tak tahu nama dia...tapi yang aku tahu..dia punya video ceramah memang berlambak kat Youtube...



aku suka ceramah ustaz nih..sebab dia bagi ceramah memang spontan...cool...nampak sweet je bila dia ceramah..kira orang muda macam aku nih seronok la dengar ceramah dia...asal??!!!!...korang tak percaya aku dengar ceramah??..beragak sikit...aku taw la aku nih cetek agama..tapi tak payah la perli macam tuh..kecik hati tahu??...cet !!




tapi aku ada kemuskilan sikit dengan salah satu video dia..video nih mengisahkan tentang peristiwa terjadinya bumi dan alam semesta...kejadian 'Big-Bang'  tidak benar??..betul kah??..jom kita layan video ustaz nih dulu..ayuh !!...(bukan Big Bang artis korea yang korang gila-gila kan tuh ek..tuh nanti aku tulis dalam entri lain..akhaz)







aku ada terjumpa satu ayat Al-Quran yang berkaitan dengan 'Big-Bang' nih...kira dalam Al-Quran pun tertulias yang Big-Bang tuh memang benar-benar terjadi...Ayat Al-Quran tuh berbunyi begini;

Dan tidakkah orang-orang kafir itu memikirkan dan mempercayai bahawa sesungguhnya langit dan Bumi itu pada asal mulanya bercantum (sebagai benda yang satu), lalu Kami pisahkan antara keduanya? … (Surah Al-Anbiyaa’:30)


ayuh kita sama-sama  kaji ayat ini;

first,
Perkataan langit bererti semua yang berada di angkasa.

2nd,
Kenyataan “langit dan Bumi itu pada asal mulanya bercantum”, menggambarkan semua benda di cakerawala ini asalnya bercantum. Akhirnya, kenyataan, “Kami pisahkan antara keduanya”, menunjukkan bahawa cakerawala ini telah berpecah menjadi serpihan-serpihan disebabkan oleh letupan tersebut.




korang nampak tak tuh...dalam Al-Quran pun tertulis pasal Big-Bang nih..tapi kenapa ustaz nih menindaskan peristiwa Big-Bang tersebut??..hurmmm..korang pandai-pandai la tanya ustaz tuh sendiri...


so rakan-rakan sekalian..kalau nak bercakap tuh..biar berilmu..jangan main letak je...kang buat malu muka...kalau muka sendir je malu tak pe..sebab muka korang memang jenis tak taw malu..tapi jangan sampai memalukan bangsa dan agama sendiri..teruk tuh...kan kan kan...



ok..got to go...nak layan video ceramah yang lain pulak..(bapak poyo !!)...hekhekehk...


ok...salam semua.....  ^.^

3 comments:

wunny said...

hmmm..pelik betol ustaz ni.
big bang wujudlah sbb ustaz aku pon ajar cmtu. hihi

jom singgah:
kenapa ikan tiada kelopak mata?

zati-zt said...

ntah la..
nk komen pun xboleh jugak..
so, even dgr ceramah pun, kte still kne gak wat kajian..
tanye pendapat ulama'2 yg lain..
mudah2an kte sentiasa mendapat hidayah dari NYA..
~insyaallah.

CiPoT CeDoT said...

wunny,
kan kan kan...hekhek ^.^


zati,
insya'allah..... ^.^

KriTikan PeDas

Grab This