Followers

14 April 2010

rEmpit kOta



hari nih kita blaja apa kah itu mat rempit...mat rempit dalam kamus dewan edisi tujuhratussato, muka surat sembilanpuluhratus bermaksut manusia yang suka memporak perandakan jalan raya dengan membawa moto secara membahaya...serta membonceng minah yang suka menonggek 180 darjah yang boleh membuat kat lurah bontot nya tersembul keluar,....

ok..korg paham x??..paham x maksod mat rempit yang aku terang kan td??..klu  x paham sila hentak lutut korg kat bucu meja sebanyak  tigapuluhtigaratus kali...sampai lutut korg terasa sengal-sengal ubi berisi...
ok..sekarang kita pg ke kateria-kateria sebagai seorang mat rempit...

1. pakai sluar ketat hingga membuat kan kaki kebiruan 
2. rambut ada ekor yang panjang
3. rambut kaler coklat mcm mat saleh celop
4. badan kurus kerimping
5.suka bwk moto secara merbahaya
6.kuku jari panjang serta berwarna hitam plus ada taik idong kat celah2 kuku...(eeee~!!!)
7.suka warna gelap2
8.ketiaq berbulu lebat serta berbau tungkik
9. isap rokok minimum 3 kotak sehari
10. suka tulis surat cinta... ( tuh mat rempit ke mat romeo???)


fuhhh~...slamat aku xdek kateria-kateria tersebut....ini bermakna aku bukan la seorg mat rempit...soo jika ada di kalangan kalian yang kata aku mat rempit sbb bwk moto lelaju..benarkan aku hentak dahi korg kat tiang lampu sebanyak tiga kali..ok??


sejak aku berkecimpung dalam area membawa moto...da 5 kali gak la aku excident...kemalangan yang paling trok penah terjadi kat aku.,..masa kat kulim..tahun lepas..1 april...xdek la terok sampai patah riuk sato badan..tp kira terok gak laa...jari kaki aku patah..moto rabak..muka koyak...perhh...ngeri sial...

korg pernah excident??...klu korg da bwk moto lebih sato tahun..tipu la klu korg ckp korg x pernah excidnt....sapa yg bwk moto..pasti akan jatuh nya..hebat mana pon korg..kuat mana pon korang...wajip nya korg akan excident...

soo hari nih aku nak bg pertua skit la mcm mana kita nak elak kan dr excident..aku x la pro mana bwk moto...x la hebat mana...tp di sbb kan aku da bnyk kali excident...soo aku da ada pengalaman bertapa perit nya bila excdnt...soo dengan itu aku akan berkongsi ngan korg...ayoh baca~!!!
pertama:
jangan sesekali bawak moto sambil balas sms or jawap fon...klu sangap sngt ..bawak dlm lingkungan 20-40 kmh sahaja..klu korg p lejan sampai 100kmh...pastuh boleh tenang dok jawap sms..perhh memang maut menanti di hadapan la jawap nya...

kedua:
klu korg nmpk jalan corner tuh ada pasir...jangan sesekali korg p buat lap cicah lutut plak..kang bukan lutut korg ja yg cicah..ngan muka2 skali cicah jalan tuh...da x ensem/cun daa....jatuh saham...

ketiga: 
klu korg nak menciluk masa ngan jam...korg kena pandai anggar kan luas ruang yang korg nak ciluk tuh..klu ruang tuh besa..korg boleh ciluk dgn slamat..tp klu ruang tuh kecik..tp korg dok dengil gak nak ciluk..haaa kang x pasai2 melekat plak kat tengah2 kereta tuh...

keempat:
masa korg bwk moto..jangan sesekali korg idong..sbb ketika korg sedang syok korek idong..itu menyebab korg korg nye fokus ketika bwk moto da lari...soo bila fokus da xdek..kemalangan mudah berlaku..soo berhati-hati

kelima:
seboleh-boleh nya..klu korg nak bwk moto..pakai kasut...baju lengan panjang....sbb klu korg excidnt..ia boleh meringan kan sikit luka tuh...tp aku suka tengok perempuan bwk moto pakai baju kurung...nmpk mcm gadis melayu yang berjiwa rempit...sungguh ayu.....akhaz...

haaa nih je la idea yang aku ada..klu tetiba time aku korek idong nnt...dapat plak lain idea,..aku tambah lagi ok...

soo mana2 nasihat yg boleh pakai tuh..korg ambik laa..yg korg rasa nasihat x guna tuh..bia kan jaa...aku x paksa korg dega nasihat aku..aku hanya nak berkongsi ilmu sahaja...ilmu itu kan perlu di kongsi bersama..kan kan kan...

sebelum aku berambus...aku ada sekeping dua gambar nak tunjuk kat korg...gambar2 nih menceritakan betapa peritnya bila excident...ok..slamat menontot..chaw cin chawww~~~








8 comments:

GhOsToNe said...

argh!!!
ak dah la ngah makan!!!!
nk mntah la plak!!!

::ienafazlyna:: said...

ngeri seh gmabar..nek temuntah aku

Nur Hawa Mohd Zin said...

Astagfirullah...
ngerinye...ish..ish..ada saya tak tido malam ni tertgk plak gmbr2 awk upload ni...
huhu..so scary

CiPoT CeDoT said...

Gostone: alaa tuh baru sikit..blom lagi aku tunjuk pic yang terbarai otak..akhaz..seram kan..muntah cepat..muntah~


lyna: gambar mana..gamba yang org tido dengan moto tuh ke..alaa pic mcm tuh pon nak terpunca ke..x rock arr..akhaz..

hawa: scary kan...akhaz...abis laa..mlm nih mimpi ngeri la jawap nya..akhaz...

||| PöJìé PööH ||| said...

Cipott!!
aiyarrrkk knp xtulis warning di situ...
nk pitam tgok mende2 camtuh tau..

Btw hello dari Pojie (http://pojiepooh.blogspot.com)

P/S: knp xleh nk komen di chatbox?

CiPoT CeDoT said...

hello pojie...

mana boleh tulis..tuh kan suprice..akhaz...

da slalu singgah da..silent reader pokie nih...akhaz..

p/s: org lain boleh jaa..meby pojie x baca bismillah kowtt..di mula kan dengan bismillah..ingt tuh...hekhek

Anonymous said...

scaryyyy...huhuhuh...
but yg ats skali tu, ya allah.. hahahaha..
lwak btoi..tdoq ngn moto, adoii.. x bleyh tahan la wan,hahaha.!!

~Lu~

CiPoT CeDoT said...

hekhekhek....wan slalu buat mcm tuh..usshhh jgan bg taw sapa2...hekehk

KriTikan PeDas

Grab This