Followers

02 January 2012

Anak Mana Yang Tak Sayang Mak

 (AMARAN, POST PALING PANJANG CIPOT CEDOT)






Tanggal 2 Januari....



Gua nih jenis manusia yang tak berapa nak rapat sangat dengan family....gua pun tak tahu kenapa...mungkin gua remaja normal yang lebih rapat dengan memember daripada family sendiri...tapi itu tidak bermakna gua tak sayang family gua...keldai pun sayang family die bukan..lebih-lebih lagi manusia normal yang hensem macam gua nih, lagi la sayang...



so, oleh kerana hari nih birthday mak gua...gua teringin nak tulis something pasal beliau...pasal bapak gua..gua tulis lain hari..tunggu birthday die pulak...lagi pun bapak gua tak reti baca blog..yang die tahu main dota je... awat !, lu jangan perlekehkan bapak gua..bapak gua gamers kot !...






okey, jom gua perkenalkan mak gua....







mak gua nih seorang perempuan...die cantik..dulu die suka pakai mini skirt...tapi sekarang dah taubat gamaknye...dah tak pakai dah baju sendat-sendat..tapi serius gua cakap lu...time mak gua muda..muka sejibik macam amoi..sebab tuh bapak gua terpikat...almaklum lah, lelaki...mana tahan tengok awek muka amoi ye tak..gua lain, gua lebih bernafsu tengok awek muka bangla...kahkah !






mak gua nih spesis manusia yang baran...keras kepala...tabah...kuat....dan paling gua salute mak gua..die pandai kawal emosi die...kalau die sedih...die sedih sorang-sorang..kalau boleh..dengan bapak gua pun die nak sorok sedih die...tapi kalau tengok drama, FAIL !!!...wajib menangis...pastuh yang tukang gelak kan mak gua bila die menangis..dah tentu-tentulah anak kedua beliau...aku !!...kahkah !!!






gua nih bukan la lahir dalam keluarga yang senang...gua ingat lagi masa gua kecik-kecik..mak gua pergi kerja naik basikal kau !!...dari setapak sampai ampang..kalau suruh gua berkayuh hari-hari kesana..mau longgar kepala lutut..yang paling rare...time mak gua ngandungkan gua..die still naik basikal pergi tempat kerja die..mak gua memang SUPER !!






tapi yang paling gua sayang mak gua, time die api-apikan bapak gua...gua nih time kecik-kecik dulu nakal sikit...budak lelaki..mana tak nakal ye tak...kalau time bapak gua tengah marah gua...mak gua mula la kasi semangat kat bapak gua suruh bantai...apa lagi..bapak gua naik minyak la...zuuuurrrrrppp !!!...rotan hinggap kaki gua...perhhh !!..sumpah kau..rasa macam nak lagi...gua rasa sebab tuh la gua jadi manusia sekarang nih..kalau tak..mesti gua dok bergayut bawah ketiak makbapak gua lagi...












tapi kenangan yang paling gua tak boleh lupakan dengan mak gua...time gua darjah enam...time tuh baru lepas UPSR tak silap gua..gua ada bertengkar dengan mak gua..gua masa kecik-kecik dulu macam barua sikit...kaki menjawap...lepas dah penat bertengkar...gua tension..gua pi lari rumah...seharian jugak la gua lari rumah...sampai sepupu sepapat gua semua carik...woiii...budak 12 tahun lari rumah..mana tak cuak...time tuh gua belom baligh lagi tahu !!






lepas gua dah penat lari rumah...gua balik la rumah balik..gua tengok, family gua semua tengah tunggu gua...sebab risau gamaknya..tapi time tuh gua tak nampak kelibat mak gua...depa cakap mak gua dah tidur...dalam hati gua terdetik..mak gua nih tak sayang kat gua dah ke...boleh sedap-sedap tidur time anak die lari rumah...






then, gua pergi usha bilik mak gua..nak tengok la..betol ke mak gua tidur..ke tengah main PSP...gua pergi intai bilik mak gua...gua nampak mak gua tengah nangis...sambil die berdoa...time tuh hati gua mula la rasa lain macam...tetiba mata gua pun keluar cecair yang datang dari mana tah..dalam hati gua terdetik..sayang jugak mak gua kat gua... time tuh gua rasa hari yang paling berdosa sekali gua kat mak gua...  :'(






kalau hari nih merupakan hari terakhir gua...



gua teringin nak cakap sesuatu yang mak gua...






eheemmmm...eheeemmmm.......













mak, abangngah nak mintak maaf...
dari hujung rambut sampai hujung kaki...
segala dosa..
segala kasar bahasa...
segala perbuatan..
segala amalan..
segala tipu dusta...
abang nak mintak maaf banyak-banyak...
abang nak mak tahu...
walaupun abang biadap,
kasar,
kurang ajar,
tak dengar cakap,
baran,
tapi abang nak mak tahu...
abang sayang mak..
abang nak berterima kasih dekat mak...
sebab sediakan makan pakai abang,
ajar abang tentang kehidupan,
ajar abang tentang berdikari,
ajar abang tentang tabah,
ajar abang tentang semangat, 
ajar abang tentang kasih sayang
abang sayang MAK !  
:')










p.s:    :'(


No comments:

KriTikan PeDas

Grab This