Followers

05 May 2011

Anak Kedua aka Second Child aka Angah


oleh kerana aku anak kedua daripada tiga orang adik beradik..soo aku nak berkongsi dengan korang ciri-ciri atau perangai yang selalu ada dekat anak kedua...letcikidout yaww....


ANAK MANJA IBU
sebab apa2pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. apa sikit ibu!!

ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia ajer yg betul..dlm ramai2 adik beradik dia ajer yg KETEGANG .. kemahuan dia kuat.. kalau buat sesuatu sungguh2… kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan..

TAK PANDAI PUJUK
memang anak no 2 ni dia tak pujuk makwe / pakwe dia..

BERCINTA
Tak digoyahkan anak no 2 juga …. dia kalau bercinta, sangat setia…sanggup berkorban …

HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua dipegang ( kononnya ) kalau hitam2 hitamlah kalau putih …. putihlah ….degil tak boleh toleransi

HATI
No 2 ni juga nampak ajer keras…tp hati dia lembut juga….SATU lagi peel dia…dia tak boleh ditegur….kalau kita tegur dia mesti tarik muka

BERDIKARI
very independent..mmg betul..tp kalau terlebih indepent pun payah…..TP mudah bergaul..campak lah kat manapun sekejap dah dapat kawan..very take care of her brother and all stuff belonging family.( sebab terlalu ambil berat pun menyampah…semua adik2 kena control kena report kat diorang ) ..

ARAHAN
anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan….dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata..tak boleh kerja ngan org…ramai anak no 2 ni keje sendiri

PEMAAF & caring
tak dinafikan no 2 ni pun pemaaf & caring…TAPI awas jgn bg diorg marah….kalau depa marah faham sajer lah

PAKAIAN
Nak ajer up to date…semua nak kemas....



p/s: dia lupa letak anak kedua paling ensem...teehee~


6 comments:

ellefirebolt said...

As-salam bro, how's life? Lama gal tak mai sini. Bz sikit daaa~ anyway, agreed with all the points on anak kedua or anak yg tengah2. Cuz I'm 3rd out of 4. Lagi satu nk tambah, we are the most reliable in our family, betui dak?hehehe~ yg paling agree yg p/s tu XD

-cheers-

.:: dieylah :: said...

ekkk..betul ke cipot?? saje je bg panas cipot...hik3..
akak dila yg ke-2 ok je..x degil..tolak ansur...tak hitam tak putih..hahaha...

terpulang kot...hehe..

tp cipot memang degil la...opsss...^^

hanizatul.amira.amran said...

errr~hensem lah sangat~
ahhaahha :P

Rafidah Farhana said...

Alamak..anak sulung tak ada ke?
Yang pasti dia mesti comel.kan?
hahaha :)

ch0mbi said...

no.1 tak sesuai untuk aku. aku paling degil. aku paling baran. aku paling menyusahkan masa kecik2 dulu. bila dah besar, akulah orang yang dicari2 mak abah kalau adik beradik bergaduh. pendamai katanya. wacaa...~

++yang paling sweet. hahaha~

^^

CiPoT CeDoT said...

Ellefirebolt:
salam...mcm biasa..boring~...akhaz...yup...cipot setuju dgn akak...akhaz..


dieylah:
hai dila!!!..lama x singgah blog ciput..akhaz...cipot memang degil..ngaku...huhu..akhaz...


hani:
sangat la...akhaz...


rafidah farhana:
sory..anak sulung x terlist..akhaz...


chombi:
yup..aku sama la dgn kau..baran,degil...sampai skrg perangai tuh still ada..aku nak kikis pun xboleh..dem!!..akhaz...

KriTikan PeDas

Grab This