Followers

03 November 2010

PeLaJar IPT KuaT BeRomen

LUNAS - Sepasang kekasih berusia 20 tahun ditangkap khalwat kerana berdua-duaan dalam sebuah kereta jenis Perodua Kancil di tempat letak kereta di tol Lunas kira-kira jam 2.30 pagi.

Jurucakap Pejabat Agama Islam Daerah Kulim Kedah (PADK) berkata, pasangan itu pada mulanya di tahan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) yang sedang membuat rondaan dan kemudiannya memaklumkan perlakuan tidak sopan pasangan itu kepada PADK.

“PADK menerima aduan dari JPJ kira-kira jam 2 pagi. Ketika pemeriksaan dibuat oleh JPJ terhadap pasangan itu, mereka dikatakan sedang melakukan perbuatan tidak sopan dalam kereta. Pasangan perempuan pula didapati tidak memakai pakaian dalam. Selain itu, tingkap kereta mereka juga ditutup dengan kain supaya orang luar tidak dapat melihat apa yang sedang mereka lakukan.

"Salah seorang dari mereka merupakan penuntut di sebuah institut pengajian tinggi awam (IPTA) di Kulim.

"Selain itu mereka juga mengaku tidak mempunyai sebarang hubungan mahram," katanya.

Menurutnya, pasangan kekasih itu kemudiannya di bawa ke Balai Polis Kulim untuk membuat laporan. Mereka akan disiasat di bawah Seksyen 9 Enakmen Kanun Jenayah Syariah Negeri Kedah 1988 dan jika sabit kesalahan mereka boleh dikenakan hukuman denda RM2,000 setiap seorang, atau setahun penjara atau kedua-duanya sekali.

Pasangan itu kemudiannya dibebaskan setelah membayar wang jamin diri RM1,000 setiap seorang

PADK mengingatkan kepada semua penuntut IPTA yang masih menuntut di sekitar Kulim supaya tidak terlibat dalam sebarang perlakuan maksiat dan sekiranya mereka ditangkap, pihak pentadbiran IPTA boleh menghentikan mereka dari meneruskan pengajian sehingga kes selesai. 


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


Lunas... belah area2 kulim gak arr..kira dekat dengan perot gak  ngan tempat aku study...kemungkinan besar budak2 nih sato poly ngan aku...


uishhh..memalukan...korg nak beromen pon beragak la...syok, syok gak..tp mandai2 la cover..malu o0o0o0...family taw...nak letak muka kat mana???..muka korg x kisah sngt...sbb memang muka taik..tp muka family korg??..korg nak suruh mak pak korg pegi kerja pakai paper bag kat muka??..


sooo nasihat aku...klu nak beromen tuh jgn sampai kantoi....(boleh x nasihat mcm nih??.).....klu lapar pon...carik la tempat yg clear sikit...nih kat tepi haiway...siap tutup ngan kain plak...hadoii...lain kali pasang langsir terus kat kereta tuh..bru nmpk meriah...


so0o pandai2 pikir arr..ada otak ada akal...guna tanpa was-was....

No comments:

KriTikan PeDas

Grab This