Followers

16 November 2010

Niat Untuk Berhenti Merokok Gagal





niat aku nak berhenti merokok sejak harga rokok naik dengan mendadak telah Gagal...arrggghhh....perasaan untuk menjadi perokok tegar telah kembali semula dalam hidup ku...


dulu aku nak berhenti merokok....bukan atas paksaan sesiapa...tapi sebab harga rokok da melambung...sampai membuat kan aku terpaksa mogok lapar semata-mata nak beli rokok...pastuh aku isap rokok balik sejak aku mengalami depress yang kronik...tapi tak de la sekerap dulu..aku isap dalam 10 batang sehari..aku tak beli kotak..aku beli batang..kadang-kadang aku paw member aku...(syok o0o paw member..duit tak terbang..jimat sikit...hekhek..aku memang kejam..buuahahahha...)



dulu, sebelum aku tanam niat nak berhenti rokok..aku isap dalam sekotak sehari...tapi kalau kaya sikit..aku isap 2 kotak dalam masa 24 jam...awek aku pernah membebel...berhenti merokok...tapi tak jalan gak..mana nak jalan...mulut dia je cakap suruh behenti merokok..bila aku pujuk-pujuk sikit suruh belikan rokok aku..dia p bantai beli gak..hekhek..ayat kena manis...akhaz...



tapi lepas peristiwa depress yang kronik tuh...aku punya perasaan nak merokok semakin membuak-buak..aku tak taw la dapat kawal ke tak..nak beli kotak..tak mampu la cek...10 hinggit kot..mana nak korek??..kalau duit tuh gedebuk jatuh atas kepala tak pe la gak..kan kan...



hamba allah jenis macam aku nih susah sikit..tension je, carik rokok...kalau macam gitu lagu mana nak berhenti...betoi tak...



tapi aku berharap la aku dapat kurang kan dari 10 batang sehari ke 2 or 3 batang sehari..aku da buat macam-macam cara tok berhenti nih...tapi tak jalan...bak kata pepatah...perokok tuh perokok jugak...huhu...



so, kepada kawan-kawan sekalian..kalau korang ada petua ke pemuda ke...nasihat ke..apa-apa je la supaya tabiat merokok aku nih boleh dikurang kan..harap-harap dapat kongsi la ye...ilmu kan kena dikongsi...bak kata pepatah korea..' Sharing is Caring...Caring is Loving'...tak gitu...hekhek....



ok...nih je yang aku nak membebel pagi-pagi nih..terima kasih kena meluangkan masa...

 
GTG..Toodles~    ^.^



4 comments:

.:: dieylah :: said...

makan yg cm iklan tu...ape tu niquitin..haaa..x taw ejea cmne..haha..
xpun nk merokok makan gula2 ke...aisehh...

yg penting jgn kata cuba..tapi..mesti...hehe ^^

ol da bes ye cipot...

CiPoT CeDoT said...

trimaz dila...
nnt cipot try usaha kan...
geeee ^.^

me e2 saya :) said...

Jangan nanty je . Buat . Next tyme jumpe xmo esap rokok dah . ade paham kah ?

CiPoT CeDoT said...

syg,
apa2??..
xdega...
hekhek.....

KriTikan PeDas

Grab This