Followers

13 June 2010

WaniTa dan TuDung

 


salam kepada kaum2 hawa sekalian....kepada kaum2 adam...tolong jangan nak menyemak kat sini..sbb entri nih khas untuk kaum wanita sahaja...tp klu korg jenis  muka  xtaw malu mcm aku, plus nak menambahkan ilmu di dada..haa sila la baca skali..xpa, aku x kisah...tp lepas baca nih jgn dok simpan sorg2 plak..kongsi la sama2...ilmu itu kena di kongsi...Sharing is Caring, kan kan kan....akhaz...

aku ada soalan untuk kaum2 wanita kat luar sana (yang bertudung sahaja)....adakah cara korg bertudung tuh betol??...haa sila jawap, jgn x jawap...klu jawapan korg betol aku bg hadiah...hadiah dia, korg kena cabut rumput rumah aku guna gigi...harharhar...  ^.^

aku ada soalan lagi untuk korg...sapa yang selalu pakai tudung mcm kat bawah nih???




cantik kan pakai tudung mcm nih..tp korg rasa, cara dia pakai tudung nih betol ke x???....

ok, untuk pengetahuan korg...cara pakai tudung nih salah sama skali..bukan salah sebab dia salah cocok jarum..bukan salah sbb dia pakai tudung ada manik2 besar...tp cara pemakaian tudung nih salah sbb ada bonggol besar kat belakang tuh...

mungkin korg x percaya kan??...aku bukan menulis menggunakan nafsu semata-mata...tp aku menulis menggunakan jari..ye la..xkan nak tulis guna bulu mata plak..esh korg nih pon...

meh kita hanyati khadis kat bawah nih

Quote:: 
“ akan muncul dalam kalangan umatku di akhir zaman, kaum lelaki yang menunggang sambil duduk di atas pelana, lalu mereka turun di depan pintu-pintu masjid. Wanita-wanita mereka( isteri mereka atau anak perempuan), berpakaian tetapi seperti bertelanjang ( nipis&ketat). Di atas kepala mereka pula(wanita) terdapat bonggolan (sanggul atau tocang) seperti bonggol unta yang lemah gemalai. Oleh itu laknatlah mereka semua. Sesungguhnya mereka adalah wanita-wanita yang terlaknat”- hadith riwayat Ahmad, jil.2, ms. 223.


“dua golongan penghuni neraka yang mana aku sendiri belum pernah melihat keadaan mereka didunia: golongan yang membawa cemeti seperti seekor lembu lalu menggunakannya untuk memukul manusia dan juga kaum wanita yang berpakaian seperti bertelanjang, menggoyangkan badan dan berlenggang-lenggok, kepala mereka ada suatu seperti bonggol di kepala unta yang bergoyang-goyang. Mereka tentu tidak akan memasuki syurga atau mencium baunya sedangkan bau syurga itu dapat dihidu dari jarak perjalanan begitu dan begini” –hadith riwayat Muslim. Hadith no 212-


so kepada sesiapa yang suka pakai tudung mcm tuh..harap korg berubah k...bukan susah mana pon nak dapat pahala kan...

tuh je yg aku nak kongsi hari nih..pandai2 la korg fikir..korg ada otak, ada akal...guna la sebaik mungkin...sebelum tuh aku nak kongsi sikit sato pesanan Rasulullah SAW...pesanan nya berbunyi begini...sampai kan la hadith ku walaupun dengan sebaris ayat....

sekian...yang baik itu datang dari Allah, yang buruk itu datang dr saya sendiri


p/s: klu korg nak carik penceramah bebas untuk kasi motivasi..boleh kontek aku..aku nih berbakat org nya..waakakakaka...(sronok nya puji diri sendiri)...hekhek



13 comments:

nurul iftitah said...

aah...da penah baca tentang ni...tapi skg style mcm ni da jadik trend....so.....doa2kanlah semoga hati2 kami dilembutkan :)

CiPoT CeDoT said...

trimaz sbb sudi komen...

ye memang da jd trend...mcm buang anak...itu pon trend..pakai skirt pendek, tren jugak..telan pil, itu juga tren..soo paham2 la ye..tren dan agama mana lagi penting...pikir2 kan laa...
(sumpah aku skrg da mcm ahli motivasi..akhaz)
^.^

rizal jabai said...

awek bertudung mmg cun.trend skg mcm2..aku kagum dgn idea kreatif dorg nih..huuu

CiPoT CeDoT said...

tuh la pasai..kreatif x salah...tp kena jaga hukum nya...betol x bro??....huh~

syazwani thaharuddin said...

yepss !
since skula da tau bnde ni :)
emm , btw , saye tau sape model nye !
hahha
tp bnde ni trend kn , arap2 la mreke2 ni sdar ,
aha , tp kalo tak silap , ade je tdung skali ngn bonggol unta tu , tp tak pasti la btol o tidakk ,
if takde bonggol unta tu da cantekk tau :)
[nseb baek , saye tidak begitu :)]

CiPoT CeDoT said...

anda tidak begitu???
haa bagoz3...
tahniah untuk diri anda...

haa~!!!
ada org jual tudung free bonggol kat belakang???
perhh~ doa memang da buat strategi nak menyesat kan umat islam...huh~

semoga wanita2 kat lua sana dpt berfikir ngan panjang hendak nya...aminn~

saya_arief said...

girls ramai wat cam nih skarang.

CiPoT CeDoT said...

tuh la pasai..huh~

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

sanggul tinggi2 macam tu.bukan cantik sangat pon..hudoh je..

CiPoT CeDoT said...

haaa taw xpa...da mcm unta daa..akhaz.. ^.^
:: trimaz 4 da comen ::

Anonymous said...

ak tak tau kenape..tap aku rase ko ulas sunnah gunakan takrifan ko sendiri..ak tak kater salah..tapi seryesly u cant do such things..melainkan kau ahli kitab..siapa ahli kitab??ak tak komdem kau bro..ak hargai aper kebaikan yang ko cuba lakukan..tapi kiter tak leh ulas hadith mengikut apa yang kita fikir sebab ulama nak ulas hadith pown kene ada ilmunya..contohnya..mcm maner kalau ape yang dimaksudkan oleh hadith itu adalah perempuan tidak bertudung dan bersanggul instead of perempuan bertudung???ak tak kata itu maksud dier..but what if...

-wallahualam..sekiranya aku salah sila betulkan...sekadar berkongsi

CiPoT CeDoT said...

betol gak kan...allahualam laa..aku dpt info nih pon melalui punca yg aku percayai..soo aku hanya nak berkongsi..trimaz 4 that comen..

Anonymous said...

said most people pay off the mortgages timely and additionally while not effects
A number one debts aid organization expects the amount of men and women embracing individuals for guidance across online payday loan bad debts towards increase this unique. financial debt charitable pronounces round have used typically the near future, big fascination loans this holiday season. The aid organization reveals four years gone by the quantity of clients with them was basically simple.
pożyczki prywatne
więcej informacji
pożyczka na dowód tychy
kredyty pozabankowe współpraca
szybka pożyczka

http://pozyczkanadowod24.net.pl
http://szybkapozyczka24.info.pl
http://pozyczkanadowod24.org.pl

KriTikan PeDas

Grab This