Followers

28 June 2010

Top 10 Strongest Animals Compared to Body Weight

 10. Grizzly Bear


 ::  natang nih boleh angkat 0.8 kali ganda dari berat badan dia...kalau berat natang nih 1500 pound, dia boleh angkat beban seberat 1200 pound.



9. Mussel

:: natang nih boleh menahan beban seberat 2 kali ganda dari berat dia..


8.  Anaconda


 :: natang nih plak boleh lilit makhluk yang sama berat dengan badan dia sampai mati...perhh~!!..berat natang nih boleh mencapai 550 pound...



7.  Ox (aik?..mcm jenama pencuci muka Oxy plak)


 ::  dia boleh menarik beban seberat 1.5 kali ganda dari berat badan dia...berat natang nih 1300 pound, dan dia boleh menarik beban seberat 2000 pound...



 6.  Harimau


 ::  natang nih boleh angkat beban seberat 2 kali ganda dari berat badan dia..berat natang nih 600 pound, dan dia boleh angkut berat 1200 pound...



5.  Helang


 ::  natang nih burung paling kuat kat dunia..dia boleh angkat beban 4 kali ganda berat dia sambil terbang..huh~



4.  Gorilla


 ::  natang nih boleh angkat 10 kali ganda berat dia...berat natang nih dalam 450 pound dan dia boleh angkut beban seberat 4600 pound..makne ye dia boleh angkat 30 lelaki dewasa..(tp berat aku sama dengan 7 org lelaki dewasa..lagi hebat..akhaz)




3.   Leafcutter Ant


::  natang nih boleh angkat beban seberat 50 kali ganda dari berat dia...mcm seorang lelaki boleh angkat satu trak..wow!!!!



2.  Gajah


:: natang nih boleh angkat 100 kali ganda dari berat badan dia...tengok bontot pon boleh taw..huhu



and the winner is....

Rhinoceros Beetle  (Rhinoceros tuh bukan nama dinesour ke??)


::  natang nih boleh angkat beban seberat 180 kali ganda dari berat badan dia..wat!!!!...huh!!




p/s: aku nak angkat bontot sendiri pon susah..tp natang2 nih tenang je boleh angkat beban berat2..perhh!!..hebat!!!

9 comments:

Anonymous said...

ko mmg sah2 dah mls.. sbb tu nk angkat bontot snirik pun xlarat..

CiPoT CeDoT said...

anonymous:
tuh la pasai..
ada ubat???

Sky8Men said...

ohoo....jadi suh kumbang bertanduk 2 la yg angkat awk t..hahaha

RosPutih said...

fuyyohhh...

kita berat bdn sendri pun cam hape nak bwk...
lgi nak bwk segala 1.5, 2, 3 kali ganda berat sndri?

huhuhu...
patah pinggang woooo... ;P

Hapiz Rahman said...

hahah... komen anonymous ley blah! :)

CiPoT CeDoT said...

sky8men:
tuh la pasai..
lepas nih aku nak ternak kumbang tuh arr..
mudah sikit..
akhaz..


RosPutih:
taw xpa..
lagi jenis berat bontot..
hoho

CiPoT CeDoT said...

hapiz:
wahahaha...
kejam gak ko nih...
akhaz..

anna farhana said...

bnyk btol info if terjah blog cipot ni haa , bagusss~~~ hahaaa :)

CiPoT CeDoT said...

anna:
hekhekhek..
trimaz...

^.^

KriTikan PeDas

Grab This