Followers

27 February 2010

RaiHan





testing..testing..
one two thres..
ok sore da sedap...
one two three 4..............



Sebenarnya hati ini cinta kepada-Mu
Sebenarnya diri ini rindu kepada-Mu

Tapi aku tidak mengerti
Mengapa cinta masih tak hadir
Tapi aku tidak mengerti
Mengapa rindu belum berbunga

Sesungguhnya walau kukutip
Semua permata di dasar lautan
Sesungguhnya walau kusiram
Dengan air hujan dari tujuh langitpun
Namun cinta takkan hadir
Namun rindu tak akan berbunga

Kucoba menhulurkan sebuah hadiah kepada-Mu
Tapi mungkin isinya tidak sempurna tiada seri
Kucuba menyiramnya agar tumbuh berbunga
Tapi mungkin kerana airnya tidak sesegar telaga kautsar

Sesungguhnya walau kukutip
Semua permata di dasar lautan
Sesungguhnya walau kusiram
Dengan air hujan dari tujuh langitpun
Namun cinta takkan hadir
Namun rindu tak akan berbunga
Jika tidak mengharap rahmad-MU
Jika tidak menagih simpati
Pada Mu Ya Allah

Tuhan hadiahkanlah kasih-Mu kepadaku
Tuhan kurniakanlah rinduku kepada-Mu
Moga ku tahu syukurku adalah milik-Mu







aku minat giler dowh lagu nih.....

mana x nyer...dulu masa kecik2 molek..naik je kereta, mak aku dok pasang lagu raihan..kira bnyk gak la lagu raihan yang tersemat kat jiwa aku...mcm 25 rasul, Anak Permata, Bersatu, Kasih Sayang bla bla bla bla...kira bnyk giler arr..kang aku sbot satu2 kang...menangis korg....



tp kalau korg tanya aku nama mereka mereka nih..sory laa..aku x dpt jawap..aku bukan nya obses sngt sampai nama, tarikh lahir, number telefon suma nak taw..aku minat lagu2 dia..yang lain aku x ambik pot....buang masaa...

dulu sebelom aku berjinak jinak dlm area lagu rock,metelica, metal rock, puck rock, hip pop, r n b dan dandut..aku berkecimpung dlm bidang nasyid dulu..masa kanak rebina aku penah masuk gak kumpulan nasyid..korg x caya..try tanya mak aku...esh~~

sbb masa zaman budak2 dlu aku baik skit,...lepas da besar bagak baru la tanduk tumbuh atas kepala..soo mana layan lagu2 nasyid nih..x rock arr...hekhekhek...

tp dlm hati nih masih lagi ada tersemat jiwa ke-nasyid-an...kalau dok sorg2..aku nyanyi la jugak plan2..takowt org dego..kang org dego kang..dia dok puji2 aku..yg tuh yg aku x suka tuh..aku nih mana mkn puji..puji x sedap..mkn belacan lagi sodap...

ok, kepada anda anda sekalia...mari la kita melayan lagu2 nasyid bersama2...maju la nasyid untuk dunia..hooyeeehhhh...





p/s: nih aku da set kan auto post..sbb aku ada date hari nih..akhaz...kantoi~~~

p/s/s: siapakah gadis itu???...




5 comments:

Anonymous said...

Encik Siput,

Wahhh... u minat Metallica gak yer? That's one of my all time favourite band. Anyway, yeah, akak suka lagu2 Nasyid. If I'm not mistaken, it was so popular starting 1999. That's the year I entered UTP. It was really popular in universities. But seriously Raihan has my utmost respect. Because of their song I can memorize all 25 rasul's name. It's great how they can educate people with songs. Dakwah at its best.

-Suhaila-

p/s: Going out on a date haaaa~ story2 k? hahaha if you wish. :)

CiPoT CeDoT said...

hekhekehk...
sempat lagi kak ella nih..
akhaz...

alaa...
buat ringan2 jaa..
eh?!!..
jgn pikie bukan2..
maksod wan kitorg p mkn2, lepak2
pastuh blah..
nih wan bru je balik...
xdek mood la ari nih...
td masa lepak2 pown sama..
slalu org buat date bahgia jer,..
td kitorg date smpat lagi gado2..
mcm bodo jerk..
haduyyyy....
wan rasa mcm x sedap hati la hari nih...
xtaw la pasai paa..
asa nak menengking jaaa...
eshhh!!!

.:: dieylah :: said...

jgn gaduh2..x elok..tuk suara..hehe..:D

Anonymous said...

Encik Siput,

Ha~ tu tanda2 tak berapa nk sesuai la tu. Tapi mungkin gak terlalu awai utk kita judge kan? Pesan kak ella, be yourself. If she likes you for who you are, then continue. If not, then it's time to move on.

-Suhaila-

p/s: ey, kita ni patutnya bincang pasai raihan kan? kehkehkeh ;-)

CiPoT CeDoT said...

gdielah:: xdek gado eiihh..akhaz.. ^ ^


kak ella: asam garam la kak..mcm ada org bercinta x bergado,...kan kan kan..sedang kan lidah lagi tergigit..betoi x...hekhekhek...

a'ah ehh...rasa mcm da lari topik jerk..hekhekehk....

KriTikan PeDas

Grab This