Followers

10 February 2010

6 jeNiS waNiTa

nih aku nak bagi nasihat sikit kat korg...terutama kepada kaum yang sejenis ngan aku...

aku nak tanya korg skit...korg nak kawin x???...musti la nak kan..kalau x buang masa je la ko tuntut ilmu usha redtube, tube8 and ect, tol x?!....soo lepas da blaja dr vedio, korg nak gak test buat 'patikel' kan..gehgehgeh...tp xkan korg nak buat 'patikel' cara haram, betol x??..mustie nak buat patikel cara baik nya..cara halal..gehgehgeh...soo perkahwinan saja yang boleh menghalalkan niat suci korg tuh....akhaz...

sato lagi soalan aku nak tanya...jenis perempuan mcm mana yg ko nak jd kan bini nnt?...haa musti la yg cute2...molek2...sopan santun..hormat org tua..badan tip top..ada kerata..ada rumah..ada harta..( esh..mata duitan korg nih nyerk).....

bia mcm mana pon jenis perempuan yg korg suka..korg suka muka mcm siti Nurhalia ker..muka mcm Heliza ker..muka mcm Aisyah 50 sen skali pon..aku x kisah...tp kat sini aku nak bg nasihat skit..ada 6 jensi perempuan yg kita kena elak kan dari mengahwini mereka...korg nak taw??...nak taw x??..kalau nak taw...kita sambung selepas comercial break..weheheh..mcm cerita Akedemi fantasia plak....


"Jangan engkau kahwini wanita yang enam, jangan yang Ananah, yang
Mananah, dan yang Hananah, dan jangan engkau kahwini yang Hadaqah, yang
Baraqah dan Syadaqah."


ko taw maksud ananah,mananah,hananah,hadaqah,baraqah dan syadaqah??...haa kalau x taw korg pg bukak kamus dewan edisi ke enam belas muka surat seratus sebelas setengah...haa korg xdek kamus dewa!!!...xpa2..oleh kerana hari nih aku ensem sikit..soo aku bg taw la korg apa maksud perkataan2 tuh..






Ananah:

maksud ananah nih..perempuan yg jenis buat2 sakit...padahal sihat walafiat jerk..tp kat depan suami..sakit itu laa...sakit ini laa...

selalu nya perempuan mcm nih jenis yg malas...aku bg contoh nyerk..

suami baru balik kerja..pastuh dia soh isteri dia tolong buat air milo tabur..sbb tekak kering kan..paham2 la,..baru balik kerja...

suami: syg, abg balik nih..tolong buat Milo tabur satuuu!..xnak milo, xnak susu..xnk gula...letak garam skit....

isteri: abg, syg x berapa sihat laaa...abg buat la sndr nyerk...hu~~ hu~~ hu~~...

haa ko tengok tuh..sbb malas die buat2 sakit...nih la nama nya Ananah..






Mananah

suka mengukit dekat suami...perempuan mcm nih slalu berkata 'i buat nih sbb u taw'...haa mcm tuh la ayat die lebih kurang..soo lelaki kat lua sana..jauh kan diri drpd perempuan yg suka ungkit2 nih..






Hananah

menyatakan kasih sayangnya kepada suami yang telah dikahwini sebelom ini, atau kepada anaknya dari suami yang lain...

senang crita....perempuan yang suka megah kan cinta nya kepada jantan lain..korg paham x...kalau aku dega isteri aku ckp die lagi sayang laki lain pon aku panas....mana x ye nyer..da kawin ngan aku..lagi mau crita pasal kisah silam cinta dia..jeloz laa baii...







Hadaqah

dalam bahasa yang mudah difamai..seorg isteri yang suka memaksa si suami membeli barang yang mereka ingin kan..mcm rantai emas, kasut tumit 12 inci, dress berlabuci , hanbag LV dan ect...

kalau minx yg murah2 xpa...mcm cekodok ker, tempoyak ker, layang2 ker, patung supermen ker...tuh xpa, sbb murah,...nih skali minx..gelas emas sampai siku..bag LV yang harga nya 20000++ hinggit...x gila ko si suami dego...






Baraqah

Baraqah nih ada 2 maksod...yang pertama perempuan yang suka make-up muka sampai x hingat dunia..yang satu makna lagi, perempuan yang tidak suka mkn bersama suami...so kepada kaum sejenis aku kat lua sana..jauhi wanita yang berperangai sebegin...paham!!..






Syadaqah

maksud nya perempuan yang suka membebel manjang...skit2 bebel..mau pening kepada di buat nya...kalau bebel tok bg nasihat xpa..nih membebel x hapa2 crita tah...kalau aku dpt awek mcm nih..da lama da aku bg makan kasut saiz 12 kepunyaan datuk aku..bia dia rasoo....

perempuan yang suka gosip2, ngumpat2 pon perlu di jauhan kan..xpasal2 nnt korg gak dpt dosa sama...huh~~


ok sampai di sini saja nasihat dr aku...yg baik dtng nya dr Allah yang buruk dtng dr korg..wahahah...





p/s: sejak bila aku pandai bg nasihat kat org nih..aduyai....






4 comments:

Anonymous said...

huhuh..mntak simpang la jaOh3..arap2 sy D jauhkan drpada sifat2 cmni..huuuhuh...~_~

eyh..wan bdak baek laa..hihihih... pndai dh dia bg nasihat...respect la sama wan.! ^-^

~Lu~

.:: dieylah :: said...

tibe2 lak tepikir..dri ni cm2 tak..hik3..
hopely tidak..:D

CiPoT CeDoT said...

harap2...kamo berdua bukan jenis mcm nih..amiinnnn..

lu, wan baik ker??..baik la sngt...
gehgehgeh

CriscoCrisps said...

Aku ada kenal a few lelaki dengan some of ciri yang disebutkan di atas. So, patut nasihatkan kaum wanita supaya jangan kawin dgn lelaki yang ada salah satu drpd 6 ciri tu gak.

Jangan double standard bro. ;)

KriTikan PeDas

Grab This