Followers

24 January 2010

maNUSia TaMaK





sifat tamat dlm diri manusia memang x boleh nak dinafikan..cuma kita mampu atau tidak sahaja untuk mengawal sifat syaitan tuh...hari nih aku nk carita skit kat korg mcm mana hebat nya sikat tamak manusia....manusia sekarang sngop buat apa saja untuk dapat kan duit...sampaikan, kalau ada bertandingan makan taik dan menang RM 1J , pasti ramai org berebut2 nak masok pertandingan tersebut...


korg penah dengan x perkataan Foie Gras???....xtaw?...haa meh aku nak bg taw... Foie Gras tuh hati berlemak...menu makanan yg mewah kat Perancis...org2 kaya kat Perancis je makan makanan nih...org2 kurang mampu mcm aku nih..hanya tengok dan ambik bau jerk..tp kalau aku kaya pon aku tak makan makanan tuh..sbb apa??..haa kalau nak taw..korg kene baca sampai abis...





nampak enak bukan
nih la Fois Gras


hidangan mewah kat atas nih di buat dari hati angsa yang dipaksa makan secara berlebihan...ini akan membuat kan si angsa malang itu mengalami penyakit hati berlemak aka fatty liver...







yang putih beso tuh la hati angsa yang berlemak..dan yg kecik molek warna itam tuh hati angsa normal...korg bayang kan banyak x banyak lemak yg terkandung dlm hati si angsa malang tuh...huh~~
















nih la yang aku kata kan td..si angsa2 malang nih dipaksa makan sehingga berlebihan...sedih kan..kalau aku dpt le sekor sekor mamat yang buat kerja nih..aku buat sama mcm die buat kat angsa tuh..baru la die taw mcm mana sakit x sakit...bengong sunggung....







nih sangkar yang khas untuk angsa2 nih...angsa2 nih x boleh nak bergerak seperti normal..tengok cahaya matahari pon x penah seumur idop dorg..sedih bukan..huhuhuhu~~~








angsa2 yang masih idop akan menderita mengalami penyakit radang usus...sampai kan kalau si angsa2 nih nak terberak, dengan darah2 skali klua..huhuhu..sakit sungguh...







si angsa2 malang nih jugak di beri makan sampai mati...korg tengok la angsa kat atas nih..kat mulut die pon still ada sisa makan lagi..kejam sungguh manusia sekarang..kadang2 manusia nih lebih kejam dr binatang..tuh la susah kalau nafsu sendiri x dpt kawal..


huhuhuhuhuhu~~~~~





p/s: makanan nih haram nya..harap maklum...jgn korg yg islam p bantai mkn pulak....memang nak kene sekeh seribu kali di dahi la jawap nya...!!!

No comments:

KriTikan PeDas

Grab This