Followers

26 December 2011

Bekas Telur Nampak Lurah


Pada hari Sabtu tanggal 24th Dec 2011 bersamaan 28 Muharram 1433H..member comolot gua time zaman poli dulu telah berjaya mengakhirkan zaman 'dara' beliau...untung la kawin awal...pastuh dapat anak awal...pastuh dapat madu awal...kahkah !!...ehem ehem... 


okey, kidding...  -____-




pada hari yang cuaca agak boleh tahan gampang nye...kejap hujan, kejap tak, kejap mendung, kejap panas dekat area lembah kelang...gua telah diwajibkan  mengahadiri krusus dekat Hotel Dynasty, Kuala Lumpur...tapi sebab nafsu gua menyangap nak tengok member gua naik pelamin..gua tabahkan hati untuk keluar senyap-senyap dari dewan kursus tersebut...



Alaaaa...takat nak keluar sorok-sorok dari dewan kursus tuh no big deal sangat la bagi gua...gua dah pratic kan benda nih sejak azali lagi..sejak zaman dadah mula tersebar dekat Pulau Pinang lagi...tapi, syukur alhamdullillah..gua dapat skip dua tiga jam kursus tuh demi member gua...gua sayang member maa... !!!


Tepat jam 12 tengahari..gua terus lejan menuju Giant Batu Cave...budak-budak poly gua dah deal nak buat Giant Batu Cave nih pitstop untuk rombongan kawin nih..kira senang la..jumpa ramai-ramai kat Giant..pastuh terus gerak sekali pergi rumah penganti...yang jadah nye, semua tak tahu lokasi rumah penganti..kalau sesat...kami sesat ramai-ramai..soo tak malu sangat la kalau sesat ramai-ramai, ye tak..


Sampai je aku dengan budak-budak nih kat rumah peganti..bermula la sesi mencapap...


:: awek pengapit nih boleh tahan gak...banyak batu kat baju die ek...bling bing..akhaz








:: aduhh..awek pengaput buat mulut itik..nih yang abam tak tahan nih...  =.=







:: okey, nih si penganti...pahal muka ko mintak ludah dayah??..senyum elok sikit !!











Dipersembahkan...Bekas Telur Berlurah Padat !!!!





Semoga sahabat ku dan suami tercinta
dimurahkan rezeki, 
dikurniakan anak-anak yang 
berbakti kepada negara, agama, dan bangsa,
diberkati hingga akhir hanya,
dan jangan nakal-nakal..



dengan mengakhiri entri ini..gua akan memberikan serangkap pantun...pantunnya berbunyi begini..


Asal beluncas jadi kepompong
Tempias gerimis membasah bumi
Bersama kami kumpulan Caklempong
Menghias majlis menambah seri
- Dicedok dari Kumpulan Cakelempong Malaysia


No comments:

KriTikan PeDas

Grab This